Evenementen

Stadswandeling & High tea

Op 17 mei 2014 wordt er door de wijkvereniging een HIGH TEA georganiseerd met aansluitend een Stadswandeling onder begeleiding van een gids. Zowel de High Tea als de Stadswandeling worden in samenwerking met VELUVIA uitgevoerd. Alle deelnemers zullen gezamenlijk per bus worden vervoerd van het MFC De Bogen aan het Triasplein in Drielanden naar de scheepshelling van VELUVIA.
We beginnen daar met een uitgebreide HIGH TEA, verzorgt door VELUVIA. Na de HIGH TEA verplaatsen alle deelnemers zich te voet en onder begeleiding van een stadsgids naar het centrum van Harderwijk. Daar aangekomen volgt een mooie stadswandeling door het centrum, waarbij vele bezienswaardigheden en historische locaties van Harderwijk zullen worden aangedaan. Het maximum aantal deelnemers is helaas 35 personen, dus geef u snel op

Kosten:
Leden wijkvereniging Drielanden: € 10,00
Niet-leden wijkvereniging Drielanden: € 15,00

Het programma:
12.30 uur verzamelen bij MFC De Bogen (voor het Wijkhuis)
12.40 uur vertrek per oude Amerikaanse schoolbus
13.00 uur High Tea bij Veluvia (oude scheepshelling)
- Aansluitend Stadswandeling onder begeleiding van een Stadsgids
- Koffie/Thee etc na terugkeer bij Veluvia
16.10 uur Vertrek naar Drielanden vanaf Veluvia

Aanmelden per mail: activiteiten@wijkverenigingdrielanden.nl
Aanmelden per tel.: 06 1905 9660

Na ontvangst van uw betaling ontvangt u een bevestiging van deelname.

Sinterklaas komt weer naar Drielanden.

Op zaterdag 23 november is het weer zover. Dan brengt de sint samen met zijn pieten weer een bezoek aan de wijk Drielanden in Harderwijk.

Om ongeveer 15.00 zal hij arriveren bij de Triaszaal in MFC De Bogen. De Sint heeft aan MFC De Bogen gevraagd om de deuren wat eerder te openen en de mensen zijn dan ook zo vriendelijk om iedereen in de gelegenheid te stellen vanaf 14.30 uur naar binnen te kunnen.
Sinterklaas heeft nog heel veel bezoeken af te leggen en zal dus niet heel erg lang in Drielanden verblijven. Om ongeveer 16.00 uur nemen we weer van de Sint afscheid en zal hij verder gaan met zijn reis door Harderwijk en de rest van Nederland.

Popstars Drielanden

Een zangwedstrijd voor kinderen tot 13 jaar

Op zaterdag 12 oktober zal er door de Wijkvereniging Drielanden wederom een junior zangwedstrijd worden gehouden voor kinderen tot 13 jaar.

Dit jaar de tweede keer dat deze zangwedstrijd wordt gehouden in navolging op het succes van vorig jaar. Het maakt niet uit met welk liedje je wilt deelnemen of dat je dit alleen of met een groepje komt doen. Wil je meedoen, dan is het een kwestie van inschrijven en op tijd aanwezig zijn.

Bij de inschrijving nog wel even aangeven of je alleen komt of met een groepje (en wat is dan de naam van het zanggroepje?), welk liedje je gaat zingen en of je zelf voor de muziek gaat zorgen (op cd of usb stick aanleveren) of dat je deze graag wilt laten verzorgen door de DJ.

Kortom, ook dit jaar beloofd het weer een heel leuk en gezellig evenement te worden.

Opgeven doe je via mail – activiteiten@wijkverenigingdrielanden.nl Of telefonisch – 06 247 144 28
Je doet toch zeker ook wel mee?

Bezoek aan Koninklijk Tehuis voor Oud-Militairen en Museum Bronbeek

16 maart 2013

Op donderdag 14 maart heeft de wijkvereniging Drielanden een bezoek gebracht aan het Koninklijk Tehuis voor Oud-militairen en Museum, Bronbeek.

Om 10.30 uur vertrokken we met een bus van Smit reizen, bestuurd door Harm Bos. Na een mooie tocht over de Veluwe kwamen we aan in Arnhem bij Bronbeek.

Daar werden wij welkom geheten met een aperitief. Vervolgens hadden we de lunch in het restaurant Kumpulan. Daarna werden wij door gids Thomas rondgeleid in het, in 1863 door koning Willem III geschonken, complex. Hij vertelde veel over de rijke geschiedenis van Nederlands-Indië en het Koninklijk Nederlands Indisch Leger.

Daarna nog koffie en spekkoek in de Kumpulan en met Harm weer mee in de bus over de Veluwe. Via Otterlo, Harskamp, Garderen, Speuld en Staverden arriveerden we weer keurig op tijd op de parkeerplaats bij de Aldi. Kortom een geslaagde en zeer informatieve dag.