Kleedjesmarkt 2017 komt er aan!

Op 2 september 2017, de eerste zaterdag na de zomervakantie, is het weer zover. Dan organiseert Wijkvereniging Drielanden traditioneel weer haar Kleedjesmarkt.
Wil je verzekert zijn van een plekje op de kleedjesmarkt, geef je dan op tijd op voor deelname. Hoe? Dat is te vinden in ons wijkblad 2017-2 en de bijgevoegde flyer.
Ook dit jaar gaan we ervoor zorgen dat er geen “gaten” tussen de kleedjesplaatsen gaan vallen. Dit doen we door geen reserveringen aan te nemen voor bepaalde plekken. De organisatie gaat de plaatsen ook dit jaar weer op de dag van de kleedjesmarkt toewijzen op volgorde van aanmelden bij de stand van de wijkvereniging op het Triasplein. Tijdig opgeven voor een verzekerde plaats op de kleedjesmarkt is wel aan te bevelen, want er kunnen ook dit jaar weer maximaal 150 deelnemers worden toegelaten. En ook op 2 september 2017 geldt: Vol = Vol
Naast de kleedjesmarkt, staan er ook weer de nodige attracties voor de kinderen. Een draaimolen, de altijd populaire rodeostier en een springkussen worden tijdens de kleedjesmarkt ter beschikking gesteld door respectievelijk Wijkvereniging Drielanden, Winkeliersvereniging Drielanden en wooncorporatie UWoon.

Wilt u een plaats rerveren?  Meldt u zich voor 28 augustus aan!!
Klik hier voor alle informatie omtrent de aanmelding

Dit jaar is er ook weer de Triasrun die in samenwerking met atletiekvereniging Athlos wordt georganiseerd. Een recreatieloop voor alle leeftijden met afstanden van circa 1km (“kidsrun”), 5km en 10km. Het parcours wordt uitgezet in het centrum van onze wijk, waarbij de 5 en 10km meerdere malen via de Triasgracht het Triasplein zullen passeren.
En om aan de wensen van vele wijkbewoners te voldoen hebben we natuurlijk ook onze vaste visboer uitgenodigd die zijn plaatsje gaat innemen op zijn “vaste plekje” naast de bushalte Triasplein (omgeving snackbar Kwalitaria).
Kortom, de aankomende kleedjesmarkt beloofd weer een leuk en gezellig evenement te worden in onze wijk.
Laten we maar weer duimen voor mooi weer met een lekker temperatuurtje.

Achtergrond

Elk jaar organiseert de wijkvereniging een zogenaamde Kleedjesmarkt. Een rommelmarkt, met name bedoeld voor de jongsten onder onze wijkbewoners, maar ook met ruimte voor de ouderen.Op deze Kleedjesmarkt wordt geen commerciële verkoop toegestaan. Het is een ideale gelegenheid om van je oude spulletjes af te komen en er gelijktijdig nog wat centjes aan over te houden.

kleedjesmarkt2013Elke twee jaar wordt de Kleedjesmarkt gecombineerd methet zogenaamde Triasfeest, waarvoor gemakshalve wordt verwezen naar de Triasfeestpagina.

De plaats waar de Kleedjesmarkt (en ook het Triasfeest) wordt gehouden is in de directe omgeving van het Triasplein, Triasgracht en in een voorkomend geval het Muziekpark in het centrumgebied van de wijk Drielanden.

De Kleedjesmarkt trekt elk jaar weer veel gegadigden voor een plek en elk jaar zijn alle plaatsen uitverkocht. Het totale aantal beschikbare plaatsen is ongeveer 150 en in het jaar van een Triasfeest ongeveer 110.

Voor deelname dient men zich, na aankondiging van het evenement, tijdig op te geven bij de organisatie waarna men een deelnamebewijs ontvangt. Zonder deelnamebewijs is men illegaal- en zonder vergunning aanwezig. Deelname is voor leden van de wijkvereniging kosteloos. Aan iedere deelnemer die geen lid is wordt een bijdrage gevraagd die per jaar kan verschillen.

De Kleedjesmarkt is vooral een heel gezellig evenement waarbij jong en oud kunnen genieten van de onverwachte handelsgeest van onze jongste bewoners. Een evenement waarbij ook plezier en verbondenheid hoog in het vaandel staan.

Een absolute aanrader wanneer je nog oude spulletjes hebt staan en deze op een gezellige manier kwijt wilt.