Sport en Spel

Indoor Speelspektakel op 27 februari 2016

bekijk de flyer »

Open Badmintontoernooi Drielanden

Zaterdag 14 februari wordt er in samenwerking met Badminton Club Harderwijk (BCH) een open badminton toernooi georganiseerd.

Toegankelijk voor iedereen. Jong en oud; ervaren en niet ervaren.
Voor ervaren badmintonners die weer eens aan een echt toernooi willen deelnemen en voor beginners die willen ervaren wat het is om badminton in wedstrijdverband te spelen.
Het toernooi zal worden gehouden in Sporthal De Bogen aan het Triasplein en zal plaatsvinden tussen 12.00 en 17.00 uur

Wat jezelf mee neemt is je sportkleding en sportschoenen. Zo mogelijk ook een eigen badminton racket. Mocht je die (nog) niet hebben, dan kun je er ter plaatse een lenen. Geen enkel obstakel dus meer om niet te komen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Badminton is meer dan alleen een shuttletje slaan met mooi weer op straat of op de camping. Er zit wel degelijk een spannend competitie element en er komt behoorlijk wat techniek bij kijken. Ook een zekere mate van behendigheid komt hier goed bij van pas. Dat alles is aan te leren onder het toeziend oog van ervaren spelers en trainers van BCH.

Opgeven doe je vóór 11 februari via mail bij: activiteiten@wijkverenigingdrielanden.nl
Vermeldt daarbij:

• Naam
  • Adres
  • Leeftijd
  • Ervaring (geen, beetje, veel, competitiespeler)
  • Wel of niet in bezit van een eigen racket.

We hopen jullie als (beginnend) deelnemer op 14 februari in de Sporthal de Bogen te mogen begroeten.

Gezellige BINGO-avond

Op 22 januari zal wijkvereniging Drielanden weer een gezellige BINGO-avond organiseren waar ook dit keer weer mooie en leuke prijzen te winnen zijn.

De BINGO wordt dit keer gehouden in het Wijkontmoetingscentrum (Wijkhuis) aan het Triasplein nr 9. De zaal is om 19.00 uur open en de 1e ronde zal om 19.30 uur van start gaan.

Deelnamekosten:
Leden €3,50
Niet-leden €5.00

Vragen?
Mail naar: activiteiten@wijkverenigingdrielanden.nl
Of bel: 06 1905 9660

Het wordt weer een gezellig avondje BINGO.

Volleybaltoernooi Drielanden 2014

Ook dit jaar organiseren we weer een sportief Wijk Volleybaltoernooi ter afsluiting van het verenigingsjaar 2014. Dit Kersttoernooi zal op Zaterdag 20 december 2014 plaatsvinden en wederom in nauwe samenwerking met de Combinatiefunctionaris Bredeschool Drielanden worden georganiseerd.

Een sportief en vooral gezellig Wijktoernooi voor teams van diverse samenstelling. Buurtteams, straatteams, familieteams, vriendenteams, …bijna alles is mogelijk. Aan het toernooi zullen vooral mixed teams deelnemen, maar ook heren of dames teams doen met net zoveel gemak mee. Per slot gaat het in dit toernooi vooral om de gezelligheid!

En spelregels? Die zijn er ook … de normale NEVOBO spelregels echter ….. wanneer nodig, zal de wedstrijdleiding de vrijheid krijgen de spelregels aan te passen aan de teamomstandigheden. Klinkt allemaal wat vrijblijvend, maar puur met het doel om de balans tussen twee spelende teams, waar nodig, enigszins te “herstellen”.

Het belooft in ieder geval weer een gezellig en sportieve afsluiting te worden van het verenigingsjaar 2014.

Er gelden slechts een tweetal voorwaarden:

• Gemiddelde leeftijd van het team niet lager dan 16 jaar
  • Contactpersoon en tevens teamlid moet woonachtig zijn in Drielanden

Neemt u ook deel met een team? Maakt u uw buurtjes, wijkgenoten familie of vrienden enthousiast om samen met u een team te vormen en deel te nemen?

Opgeven doet u vóór 14 december via mail naar : activiteiten@wijkverenigingdrielanden.nl
Onder vermelding van:

• Naam, adres, mailadres en telefoonnummer contactpersoon
  • Teamnaam waaronder u het team inschrijft
  • Gratis kennismaking met de wandelsport

Op zaterdag 1 maart wordt door atletiekvereniging ATHLOS een kennismakingsdag georganiseerd voor geïnteresseerden (jongeren en ouderen) in de wandelsport of  het “nordic walken”.
    Tijdens deze bijeenkomst maken deelnemers kennis met andere beginnende wandelaars en met verschillende wandelvormen zoals nordic walken. Samen met aanwezige trainer(s) wordt bekeken welk programma en welke wandelvorm het best bij u als beginnende wandelaar past.

De kennismakingsmiddag wordt u aangeboden door atletiekvereniging Athlos, KNBLO-NL en Zorgbelang Gelderland en vindt plaats op het sportcomplex van Athlos aan de Strokelweg 9 in Harderwijk, aanvang 13.00 uur.

Geïnteresseerd in deelname aan de kennismakingsmiddag?
    U kunt zich hiervoor aanmelden bij wandelsport@athlos.nl of bel 06-22904308, eveneens voor vragen of meer informatie. Ook zonder aanmelding bent u van harte welkom. Na de kennismakingsbijeenkomst kunt u zich definitief inschrijven. Het inschrijfgeld bedraagt 39 euro voor drie maanden. Dit is inclusief koffie of thee en met inbegrip van deelname aan een wandelevenement.

Broodje Kok Buurt Team Challenge 2013

Zaalvoetbaltoernooi, 30 november, Sypel Harderwijk

Op zaterdag 30 november organiseert Broodje Kok in samenwerking met ZorgDat een Harderwijks zaalvoetbalspektakel. Dit toernooi is speciaal voor voetbalteams uit buurten en wijken en zal een jaarlijks terugkerend evenement worden.

Broodje Kok sponsort al ruim een jaar het wijkvoetbal team uit het Dichterskwartier genaamd "de California Boys". Om sporten in wijkverband ook bij andere wijken (of buurten) te promoten heeft Broodje Kok het voortouw genomen dit toernooi te organiseren.

De Sypel zet op zaterdag 30 november haar deuren open van 14:00 uur tot 18:30 uur voor alle voetballende Harderwijkers en hun supporters.

Zin om mee te doen? Heb je een zaalvoetbalteam of plannen een team op te richten, dan is dit je kans! geef je snel op via: www.facebook.com/buurtteamchallenge

Volleybaltoernooi Drielanden

Op verzoek van de deelnemers van vorig jaar, komt er ook dit jaar weer een sportief Wijk Volleybaltoernooi ter afsluiting van het verenigingsjaar 2013. Dit Kersttoernooi zal op Zaterdag 21 december 2013 wederom in nauwe samenwerking met de Combinatiefunctionaris Bredeschool Drielanden worden georganiseerd.

Een sportief en vooral gezellig Wijktoernooi voor teams van diverse samenstelling. Buurtteams, straatteams, familieteams, vriendenteams, …bijna alles is mogelijk. Aan het toernooi zullen teams deelnemen bestaande uit alleen heren of dames, maar gemengde teams doen met net zoveel gemak mee. Per slot gaat het in dit toernooi vooral om de gezelligheid!

Het belooft in ieder geval weer een gezellig en sportieve afsluiting te worden van het verenigingsjaar 2013.

Er gelden slechts een tweetal voorwaarden:

• Gemiddelde leeftijd van het team niet lager dan 16 jaar
    • Contactpersoon en tevens teamlid moet woonachtig zijn in Drielanden

Opgeven doet u vóór 14 december via mail naar : info @wijkverenigingdrielanden.nl
    Onder vermelding van:

• Naam, adres, mailadres en telefoonnummer contactpersoon
    • Teamnaam waaronder u het team inschrijft
    • 33e Halve Marathon Harderwijk

Op zaterdag 9 maart 2013 vond de 33e Halve Marathon (21.097,50 m) plaats in Harderwijk. De organisatie lag voor het grootste deel in handen van de atletiekvereniging Athlos. De start was om 14.00 uur op de boulevard bij de Vischpoort. De eerste deelnemer bij de mannen was Tommy Evans, hij finished in 1:12:34. De eerste bij de vrouwen was Melanie Spruijt in 1:25:44. Om ongeveer 15.00 uur kwamen de eerste hardlopers in de tweede ronde in de wijk Drielanden-centrum aan. Op het Triasplein was een drinkpost ingericht waar de deelnemers hun dorst konden lessen met water of energiedrank. De Wijkvereniging Drielanden had de organisatie, voor wat betreft het Triasplein, in handen. Met de hulp van enkele bestuursleden en de nodige vrijwilligers van de wijkvereniging en AV Athlos werd het sportevenement in Drielanden een groot succes. Ondanks de kou en de regen, die de hele dag (24 uur) aanwezig was, was de sfeer toch goed. Dit was voor een groot deel te danken aan het (dweil)orkest De Bladbloazers en het publiek. Wellicht is dit grote sportevenement in de toekomst weer in Drielanden te zien. We hopen dan met wat beter weer en daardoor ook meer publiek.

Op de volgende link is een fimpje van Jan Cornelissen te zien op het

Drielanden-Oliebollentoernooi (mixed volleybal)

15 januari 2013 (Roy Abels)

Het mixed volleybaltoernooi Drielanden (Oliebollentoernooi) krijgt een vervolg in 2013! Gezien het grote enthousiasme van de deelnemers tijdens dit geslaagde toernooi, heeft het bestuur van de wijkvereniging besloten om dit evenement in 2013 voort te zetten.

Voor de opzet van het toernooi dat op 29 december 2012 werd gehouden, heeft het bestuur van de wijkvereniging de samenwerking gezocht met de Brede School Drielanden. De organisatie was volledig in handen van de combi-functionaris van de Brede School Drielanden, Mathijs van Faasen, waarbij hij geholpen werd door stagiair Mario.

In totaal hadden zich acht teams ingeschreven. Elke mix was mogelijk, zolang er maar spelers uit Drielanden deelnamen. Straatteams, familieteams, vriendenteams… je kon het zo gek niet bedenken… Er werd gespeeld in twee poules van vier teams. De scheidsrechters waren afkomstig van de niet-spelende teams. Het toernooi verliep heel sportief, opmerkelijk was daarbij de gemoedelijke en gezellige sfeer. Het was goed om te zien dat de teams tijdens het spel rekening hielden met elkaars niveauverschil. Plezier in het spel en eens wat anders dan een zaterdagavond thuis voor de buis. Lekker bewegen in een gezellige en sportieve omgeving. Het motto “gezelligheid de boventoon” stond bij de deelnemende teams hoog in het vaandel. Er werd geen onvertogen woord geroepen naar de tegenstanders en scheidsrechters. Chapeau!

Het toernooi werd verdiend gewonnen door het vriendenteam “de Zwarte Schapen”. Na afsluiting van het geslaagde toernooi, kon iedereen zich de oliebollen goed laten smaken. Door de grote hoeveelheid oliebollen was het zelfs mogelijk om veel deelnemers na afloop van het toernooi een zakje oliebollen mee te geven.

Het bestuur van Wijkvereniging Drielanden dankt alle deelnemers, vrijwilligers, organisatoren en vooral ook de combi-functionaris van de Brede School Drielanden.

Voor dit jaar staat het toernooi ook op de activiteitenkalender: zaterdag 21 december 2013.