Triasfeest 2016

3 september 2016, dat is de datum dat wijkvereniging Drielanden alweer haar 5e grote Triasfeest viert in rondom het Triasplein in onze mooie wijk Drielanden. Een eerste jubileum dus; en dat moet gevierd worden! Voor deze gelegenheid 'kloppen' we het toch al grote Triasfeest, nog iets meer op.

Elk jaar organiseert wijkvereniging Drielanden een kleedjesmarkt die om het jaar wat grootser wordt opgezet en dan als Triasfeest "de wereld in gaat", waarbij ook wat meer activiteiten te vinden zijn. Zo ook dit jaar. En omdat het Triasfeest 2016 de 5e in de rij van haar bestaan is hebben we dus ook gelijk ons eerste jubileum te pakken. Een klein feestje waard en reden om het Triasfeest dit jaar nog iets meer "op te kloppen" dan u van ons gewend bent.

Zoals op elk Triasfeest, ook dit jaar weer de kleedjesmarkt; het podium bij de HEMA met vele demonstratieoptredens. Dit jaar is ook Valkerij Rijssen weer van de partij met spectaculaire demonstraties met diverse roofvogels. Voor de liefhebbers zal de valkenier ook dit jaar weer gelegenheid geven voor een mooi "foto momentje" met één van de roofvogels. Tevens zal, inmiddels toch ook wel traditioneel te noemen, de viskraam met heerlijke vers gebakken vis, kibbeling en wellicht ook lekkere haring aanwezig zijn.
Verder in deze jubileum uitvoering in het feestgedruis van het Triasfeest nog een aantal andere kleine verrassingen gedurende het verloop van de dag.

Verder dit jaar ook weer de TRIASRUN in samenwerking met de Harderwijkse atletiekvereniging Athlos. Een gezellige recreatieloop door het kloppende hart van Drielanden met veel toeschouwers, over afstanden van circa 1 km (kidsrun), 5 km en 10 km. Een mooie en vooral gezellige start van het nieuwe sport- en schoolseizoen! Mooie gelegenheid ook om zo na de vakantie even te meten hoe het met de conditie is gesteld.

Kortom, het Triasfeest belooft ook dit jaar weer een heel gezellig wijkfeest te worden voor jong en oud; voor mensen die iets kwijt willen (verkopen) en mensen die iets zoeken (willen kopen), met muziek (DJ Peer), dans (optredens) en diverse terrasjes van de horeca rondom het Triasplein.

Vooral de bewoners rondom Triasplein en Triasgracht zullen merken dat er een "feestje" gaande is en we bieden daarom ook op voorhand alvast onze verontschuldigingen aan voor eventuele overlast die wordt ondervonden. Maar eerlijkheid gebied ons ook te melden dat we van mening zijn dat een dergelijk "feestje" een enkele keer per jaar moet kunnen. Een dag waarop jong en oud uit de wijk Drielanden gezamenlijk kunnen genieten van de aanspraak en gezelligheid en saamhorigheid in de wijk.

We vragen daarom ook om uw begrip en waar nodig ook uw medewerking. Aanliggende bewoners ontvangen van ons t.z.t. weer een brief met tekst en uitleg en het verzoek om medewerking. Dit jaar zullen we geen gebruik maken van de parkeerplaats bij de ALDI, beter bekend als P-2. Wel zullen we gebruik maken van de parkeerplaats er tegenover (aan overzijde van de Triasgracht) gelegen naast Triasgracht nr. 33 (tegenover de speelplaats in de bocht Operadreef / Operettedreef).
Op voorhand vragen we nu alvast een bewoners die hun voertuigen normaal op deze parkeerplaats parkeren, deze op vrijdag 2 september voor 24.00 uur, doch uiterlijk zaterdag 3 september voor 07.00 uur te willen parkeren op P-2 of elders op parkeerplaatsen aan de Operettedreef / Operadreef. Uiteraard zullen we u, d.m.v. briefjes onder de voorruit van de geparkeerde auto's, daar t.z.t. nogmaals aan helpen herinneren. Misschien dat u e.e.a. nu reeds in de agenda wilt noteren?

Vrijwilligers
Door de vele activiteiten die op deze dag plaatsvinden zijn we ook op zoek naar vrijwilligers die ons op deze dag willen ondersteunen bij de diverse activiteiten. Te denken valt daarbij aan:

- Verkeersregelaars (gecertificeerd) t.b.v. de veiligheid bij de Triasrun
- Parkoersposten t.b.v. veiligheid en routegeleiding bij de Triasrun
- Toezicht bij de diverse kinderattracties t.b.v. de veiligheid van de kinderen
- Begeleiding van de kinderen bij ons "auto-verfproject"
- Hulp bij het uitzetten van het parkoers van de Triasrun

Mocht u het Triasfeest een warm hart toedragen en wat tijd vrij wil maken om ons bij bovengenoemde activiteiten te willen ondersteunen, meldt u zich dan aan via mail: voorzitter@wijkverenigingdrielanden.nl

We hopen in ieder geval heel veel wijkbewoners tegen te komen op dit eerste jubileum van het Triasfeest Drielanden.

Triasfeest 2014