Triasrun

Ook tijdens het Triasfeest is er dit jaar weer een Triasrun

triasrun 2015Als vanouds is Harderwijk nauw verbonden aan sport. Daarom is er ook dit jaar gekozen voor een extra neven evenement waar Harderwijk veel affiniteit mee heeft, n.l. hardlopen.

De Triasrun wordt in nauwe samenwerking georganiseerd met de Harderwijkse atletiekvereniging ATHLOS. Een puur recreatieve hardloopwedstrijd voor jong en oud. Met afstanden van circa 1,2km (voor de jongste lopers onder ons), 5 km en 10 km; een recreatieloop dus bij uitstek. Voor inschrijving kunt u terecht op deze website en op de website van Athlos.

Wedstrijdinformatie

Voorinschrijven
kan t/m 30 augustus 2016 via : Inschrijven Triasrun 2016

Na-inschrijven kan op de dag zelf vanaf 10:00 uur tot een half uur voor de start en dient te geschieden in de TRIASZAAL van het MFC (Multi Functioneel Centrum) De Bogen; Triasplein 9-10 Harderwijk, Drielanden

Afstanden: 1km (kidsrun), 2 en 5 km recreatieloop
Soort parkoers: Verhard - wegen en (fiets)paden
Inschrijfgeld: Kidsrun € 2,50 ; 2 en 5 km € 3,50
(Inschrijven op de dag zelf bij het wedstrijdsecretariaat kost € 0,50 meer)
Melden en ophalen startnummer:
TRIASZAAL van het MFC De Bogen, Triasplein 9-10 Harderwijk, Drielanden; open vanaf 10.00 uur
Starttijden:
Kidsrun (1 km) : 12:00 uur
2 en 5 km : 12:30 uur
Prijsuitreiking: 13:30 uur, Triasplein bij de locatie van DJ Peer
Contactpersoon: Gijs Nijhuis (wedstrijdsecretariaat Athlos)
Mail: wedstrijdsecretariaat@athlos.nl
Kleedruimte: Beschikbaar in / bij Sporthal De Bogen
Parkeren: P-1 of P-2 bij winkelcentrum Drielanden (gratis) Harderwijkers wordt verzocht op de fiets te komen. Fietsenstalling op de binnenplaats van MFC De Bogen, achter het wijkontmoetingscentrum (ingang sporthal).

triasrun 2015

Achtergrond

Voor het eerst sinds haar bestaan werd er in 2012 een hardloopwedstrijd verbonden aan het Triasfeest. De Triasrun, opgezet als een recreatieve hardloopwedstrijd voor jong en oud, met een maximum afstand van 5 kilometer. Een wedstrijd waarbij het zowel voor de hardlopers als voor het aanwezige publiek aantrekkelijk zou zijn. De hardlopers waren zeer tevreden met zoveel publiek. Het feit dat ze langs de gezelligheid van het feestgedruis liepen deed daar nog een schepje bovenop.  Het gevoel, dat het publiek voor hun was gekomen, deed menig deelnemer een topprestatie leveren. Het publiek was op haar beurt ook zeer in haar nopjes met het kunnen aanschouwen van zo’n leuk en gezellig hardloopevenement die vertegenwoordigd werd door deelnemers van verschillende leeftijden. Dankzij de Harderwijkse atletiekvereniging Athlos, die de volledige organisatie op zich had genomen, is deze eerste Triasrun zeer succesvol verlopen.

Hoewel het Triasfeest in beginsel één keer per twee jaar wordt georganiseerd, is het niet ondenkbaar dat de Triasrun wellicht elk jaar zal worden gehouden. Redenen hiervoor zijn het eerder genoemde succesvolle verloop en het feit dat de eerste Triasrun in 2012 heeft geleid tot een zeer enthousiast en acceptabel aantal deelnemers.

Met name hardlopen is een tak van sport die nauw verbonden is aan Harderwijk. Vele Harderwijkers nemen deel aan de diverse hardloopwedstrijden welke in- en om Harderwijk door diverse verenigingen worden georganiseerd. Harderwijk heeft met Athlos ook nog eens een gerenommeerde atletiek vereniging binnen haar grenzen, welke vaak aan de basis staat van menig hardloopevenement. Het is dan ook een logisch dat door het bestuur van de wijkvereniging Drielanden wordt overwogen om de Triasrun elk jaar te laten terugkeren. Het ene jaar tijdens de Kleedjesmarkt en het andere jaar tijdens het Triasfeest.

We gaan er de komende periode in ieder geval goed over nadenken. Algemene- en financiële uitvoerbaarheid zullen daarbij, naast de mogelijkheden van Athlos om deze wedstrijden te organiseren, een belangrijke rol spelen.